Handelsbetingelser


 
   

Generelle oplysninger


Furbo Aps
Anpartsselskab
CVR 35403884
Strandvej 3, 7860 Spøttrup

Kontakt

Telefon + 45 20425653

Mail: furboaps@gmail.com

Betaling

Betalingsbetingelse eksisterende kunder: 8 dage - 2%, 30 dage netto

Nye kunder: Første 5 fakturaer er forudbetaling - 2%, derefter som eksisterende kunder.


Levering:

Vi leverer kun til adresser i Danmark, og ikke til Grønland, Færøerne og ikke-brofaste øer.  I disse tilfælde omfatter levering til nærmeste afskibningshavn efter nærmere aftale, uanset hvilken adresse der står angivet i din automatiske bekræftelse.

Varer leveres udelukkende på hverdage og altid i gadeplan.

Levering ved mindre forsendelser foregår med GLS, til levering i møbelbutik eller i pakkeshop til private kunder. GLS kontakter kunder før levering.

Levering af større forsendelser foregår med Thortrans. Thortrans leverer til møbelbutikker eller til private kunder. Thortrans kontakter modtageren før levering.

 

Leveringstid:

Leveringstiden varierer fra produkt til produkt – ses som en oplysning i prislisten, der kan fåes som en Excel-fil.
 

Priser:

Ved henvendelse til vores mail kan alle firmaer med gyldigt moms nummer få tilsendt prisliste som Excel-fil - alle priser i prislisten er incl. fragt og excl. moms


Hvis varen ikke modtages:

Kan slutbrugeren – trods aftale ikke modtage varen og der ikke findes mulighed for at stille varen, vil ny levering blive forsøgt ifølge ny aftale med slutbrugeren. Ved en ny levering betales en ny fragt af dig. Furbo Aps kan ikke gøres ansvarlig for udgifter i forbindelse med for sen levering, transportskade eller andet som medfører tab eller håndværkerudgifter.

Når varen modtages:

Ved modtagelse af varen skriver slutbrugeren under på at vedkommende dels har modtaget varen og dels at varen ikke har synlige transportskader. Hvis emballagen er brudt/skadet skal slutbrugeren undersøge varen og er denne beskadiget tager fragtmanden varen retur. Såfremt emballagen er beskadiget er det vigtigt at dette påføres fragtbrevet ved kvittering.

 

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
 
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Hvis en vare sendes retur af slutbrugeren uden at varen har fejl, er det møbelbutikken eller webshoppen der tager varen retur, ikke Furbo Aps.

 

Reklamationsret

Købelovens mangels regler kan finde anvendelse på varekøb.
 
Når du handler hos os som forhandler, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
 
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
 

Varen sendes til:

 
Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.
 

 


  1.